Mentrestant, el Gurú ja
impartia i impregnava de les seves noves directrius a tothom qui s’acostava.
Ments joves i àvides de tot. Era el terreny
ideal on rebre amb fascinació tota aquella retòrica que inequívocament i
malgrat tot, marcava unes bones noves regles de joc.
Fruit d’aquesta
situació, i de l’arrogància juvenil, es gesten i pareixen les primeres llavors
del “monstre” que s’havia d’engendrar seguint la línia de la pionera Brown
sugar. La polèmica era servida però la progressió cap a unes noves maneres ja
era imparable.
El temps corria entre
els periòdics excessos propis de l’edat i la incapacitat de desenvolupar-se en
cap altre àmbit. El “fanatisme” ja tenia adeptes, o tal vegada víctimes.
Llavors quan la temporada alta tancava un
altre “summer time” de la concorreguda barra del bar, el “Bastard” aterra
silenciosament, tot cercant aquell sol tan enyorat a Snowdonia. Era la tardor
del 84
Sens cap mena de
dubte cap altre dels que he conegut, ha utilitzat tan poc la força per escalar. Alló va esser una classe
magistral del triomf del poder de la ment sobre la dificultat i el risc. El te amb llet i l’ús
d’aquells calçotets llargs, van ser també aportacions d’en John Redhead a l’escalada montserratina.
Abocats ja però a la
voràgine del model francès, no varem saber captar la vessant de “compromís” que
tenien les seves creacions.
Malauradament també
varem afegir alguna assegurança al llegat seu on es va assegurar amb aquells
menuts “RP’s.
Entestats alguns en
fer-nos creure que l’escalada ha d’estar exempta de perills, hem creat una
“bestia” que a hores d’ara ja està fora de tot control, desvirtuant l’escalada
d’una manera inimaginable.
John Redhead, artista
multimèdia, no deixa indiferent a ningú amb les seves creacions en qualsevol
disciplina. Episodis com els de “demons of Bosch” o d’altres vies obertes per
ell a principis del 80 que encara no han estat repetides, ens donen una idea
del “compromís” al que abans al·ludíem.
Portada de "One for the Crow" |
Una ullada a les
seves obres ens fa adonar-nos de la complexitat del missatge de les mateixes. Molt sovint inabastable.
Una de les pintures d'en John a "One for the crow" |
Toni Carver en la
presentació de “And one for the crow” d’en Redhead conclou: “Un artista que ha
escalat millor que els escaladors, allà a la Gorja Negra de les Dark Mountains,
on cada vida explica una història i cada història conté una lliçó de
saviesa”.
"Soft explosive hard embrace" és una complexa obra amb les canteres de pissarra i els seus antics treballadors (the quarryman) com a eix central. L'obra està acompanyada per un CD amb composicions musicals fetes amb sons grabats en antigues canteres de pissarra.Soft explosive hard embrace |
No hay comentarios:
Publicar un comentario